.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
3 نماینده مجلس؛ همکاران ما باید در عملکردشان تجدیدنظر کنند

شمال نيوز-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان این که کاش قبل از آنکه مقام معظم رهبری به طور مستقیم دستور به توقف طرح سوال می دانند، همکاران طراح و امضاء کننده طرح سوال، این طرح را متوقف می کردند، تصریح کردند: نمایندگان نباید عملکردشان به گونه ای باشد که مقام معظم رهبری را به ورود مستقیم به مسائل ناچار کند.

شبکه ایران/فاطمه اصلان زاده در رابطه با متوقف شدن طرح سوال از رئیس جمهور با نظر صریح مقام معظم رهبری، با چند تن از اعضای فراکسیون اصوگرایان که از ابتدا با طرح سوال و شیوه پیگیری شده از سوی برخی نمایندگان که عمدتاً نیز از اعضای فراکسیون رهروان بودند، مخالف کردند، به گفت وگو نشستیم تا ببینیم از این پس مجلسیان باید چه رویه ای را در پیش بگیرند که قبل از ورود مستقیم رهبری و اعلام نظر صریح از سوی ایشان نسبت به موضوعی، نمایندگان متوجه جهت گیری ها مدنظر معظم له شده و دیگر منتظر نظر مستقیم ایشان نمانند.

 
حسینیان: دستور رهبری تجربه ای برای نمایندگان است که به سخنان رهبری دقت و توجه ویژه ای داشته باشند.
روح الله حسینیان در گفت و گو با شبکه ایران با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری با پیام امروز خود تکلیف را برای همگان تعیین و مشخص کردند، خاطر نشان کرد: موضوع حائز اهمیت آن است که خوشبخانه امضاء کنندگان بلافاصله در راستای لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب، طرح سوال خود را پس گرفتند.
وی ادامه داد: این اقدام نشان می دهد درمجلس نهم در تبعیت از مقام معظم رهبری وحدت نظر وجود دارد.
حسینیان با اشاره به اینکه اقدام امروز طراحان و امضاء کنندگان نشان داد مجلس نهم صد درصد تابع نظر رهبر انقلاب است، افزود: دشمنان انقلاب باید بدانند با مجلسی روبه رو هستند که علی رغم استدلال ها و مباحثات مختلف در تبعیت از فرامین رهبری لحظه ای درنگ نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همواره تاکید بر وحدت قوا و مسئولان دارند، گفت: فرمایش رهبری مبنی بر توقف طرح سوال از رئیس جمهور، تجربه ای برای همه نمایندگان به شمار می آید که از این پس به سخنان رهبر انقلاب دقت و توجه ویژه ای داشته باشند و قبل از ورود مستقیم ایشان به مسایل، در راستای منویات معظم له گام بردارند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که تشخیص رهبری به نفع کشور و وضعیت اقتصادی است، بیان داشت: انصراف نمایندگان دلیلی بر برد و باخت عده ای در مجلس نیست.
وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشور از طریق سوال و جواب و عملیاتی شدن طرح سوال قابل حل نیست ، بیان داشت: مشکلات باید در جلسات مشترک دوستانه و خصوصی با ارائه نقطه نظرات کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه تا 6 ماه دیگر به مشکلات فائق خواهیم آمد، افزود: تا این زمان وضعیت اقتصادی و تولیدات داخلی نیز رشد خواهد یافت.
سلیمانی: فرمایش رهبری گوشزدی برای مجلسیان محسوب می شود
در ادامه محمد سلیمانی ، نماینده تهران در گفت و گو با خبرنگارسیاسی شبکه ایران با اشاره به اینکه فرمان امروز رهبری تجربه خوبی برای مجلس به شمار می آید، تصریح کرد: فرمایش رهبری گوشزدی برای مجلسیان محسوب می شود که پس از این فکر، عقل و اندیشه خود را به کار گرفته و آینده نگری و توجه بیشتری نسبت به شرایط حاکم بر کشور داشته باشند.
وی با بیان اینکه نمایندگان به جای نگاه قالبی به مسائل باید محتوایی به امور توجه داشته باشند، افزود: مجلس باید حرکت های خود را در مسیری قرار دهد که به نفع نظام ، مردم و انقلاب باشد.
نماینده تهران در عین حال تاکید کرد: ای کاش قبل از آنکه مقام معظم رهبری به طور مستقیم دستور به توقف طرح سوال می دانند، همکاران طراح و امضاء کننده طرح سوال، این طرح را متوقف می کردند.
وی با اشاره به اینکه مجلس باید امروز از اقدام رهبری درس بگیرد، افزود: بهتر است برخی از همکاران ما در رفتارهای آینده خود تجدید نظر کنند.
سلیمانی با بیان اینکه مردم نیز به خوبی می دانند، سوال از رئیس جمهور دردی را دوا نکرده و مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد و جزایجاد تنش فایده دیگری ندارد، گفت: خوشبختانه فهم و شعور مردم فهیم ایران به اندازه ای بالاست که خود تشخیص می دهند سوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی به نفع کشور نیست.
وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن طرح سوال سفره ای را باز می کرد که دشمنان بیشتر از ملت ایران از آن بهره مند می شدند، اظهار داشت: جلسه رئیس جمهور با نمایندگان الگویی است تا در فضای دوستانه و صمیمی نارسایی ها و مشکلات مطرح و راهکارها مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در جلسه رئیس جمهور با نمایندگان این امیدواری از سوی رئیس جمهور به نمایندگان داده شد که در آینده تلاش و همت دولت برای حل مشکلات بیشتر شود، افزود: با افزایش سطح تعاملات و رفت و آمدها بین مجلس و دولت مردم بهره مند شده و ثمر خواهند برد.
مظفر: مجلس خود را همسو و همراه با منویات رهبری قرار دهد، تا مورد برخی مواخذه ها قرار نگیرد
حسین مظفر، نماینده تهران و معاون نظارت مجلس در ادامه در گفت و گو با شبکه ایران با اشاره به اینکه تحقیق و تفحض و نظارت حق مجلس است، خاطر نشان کرد : مجلس باید در کنار قانون گذاری، نظارت مشفقانه، منصفانه ، واقع بینانه و مشارکت جویبانه داشته باشد نه خصمانه.
وی با بیان اینکه مجلس نباید در کار اجرایی دخالت داشته و منجر به تضعیف دولت شود، تصریح کرد: البته تعامل بین دو قوه مقننه و مجریه از مسائل بسیار مهم و ضروری به شمار می آیبد که می تواند هزینه کشور را کاهش دهد.
نماینده تهران با اشاره به اینکه تعارض قوا منجر به ایجاد مشکلات در کشور می شود، گفت: در چنین شرایطی مسائل اصلی کنار رفته و مسائل حاشیه ای در اصل قرار می گیرد که چنین شرایطی منجر به هزینه شدن از جیب مردم خواهد شد.
وی دستور مستقیم رهبری به عده ای در مجلس در خصوص توقف طرح سوال را، هشداری به مجلس دانست و افزود: از این پس مجلس در ارائه طرح های باید دقت بیشتری داشته باشد تا طرحهای یک فوریتی و دوفوریتی کارشناسی نشده بدون داشتن ضرورت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگیرد.
معاون نظارت مجلس افزود: مجلس باید مصلحت کشور را بر مصالح منطقه ای و بومی ترجیح دهند.
مظفر فرمایش امروز رهبر انقلاب را منجر به ایجاد ثبات و آرامش در کشور و افزایش تعامل و همکاری بین دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: مجلس باید در برداشت های خود از جهت گیری های فرمایشات رهبری دقت داشته و خود را همسو و همراه با منویات ایشان قرار دهد، تا مورد برخی مواخذه ها قرار نگیرد./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.